Scouting op Maat

We weten dat de prijs van een jaar scouting voor uw kind(eren) een belangrijke hap uit uw gezinsbudget kan zijn. We denken aan het jaarlijkse lidgeld, maar ook de weekends en kampen, of het jaarlijkse groepsfeest, of … Maar we vinden ook dat dit voor niemand een reden mag zijn om thuis te blijven!

We doen met onze leidingsploeg ons uiterste best om de kosten voor iedereen zo laag mogelijk te houden. Als voor iemand de kosten toch te hoog zijn, dan doen we ons best om hiervoor extra oplossingen te zoeken. Heb je hierover vragen spreek dan gerust de leiding van uw zoon/dochter aan. Zij staat open voor vragen en gaan altijd vertrouwelijk om met informatie. Samen kunnen we dan naar de beste oplossing zoeken.

Lidgeld op maat

We vragen jaarlijks om voor elk kind lidgeld te betalen. Dankzij dit bedrag is uw zoon/dochter verzekerd tijdens scoutsactiviteiten. Een ander deel van dit bedrag gaat naar het maken en verzenden van de tijdschriften voor leiding en leden, en de algemene werkingskosten.

We begrijpen dat dit lidgeld voor u misschien een groot bedrag is om te betalen. Wij hebben de mogelijkheid om hierop een korting te bieden, voor wie dit echt nodig heeft. Stuur ons hiervoor een bericht of spreek simpelweg een (groeps)leider aan, wij zijn elke zaterdag terug te vinden aan het lokaal!

Fonds op Maat

Naast het jaarlijkse lidgeld komen er nog andere kosten kijken bij een scoutsjaar: weekends en kampen, maar ook de prijs voor een bus- of treinticket bij een uitstap, de inkom voor het zwembad, … Dit kan een grote kost zijn voor uw gezin.

Wij kunnen als groep, samen met Scouts en Gidsen Vlaanderen, het kamp- en weekendgeld of de prijs van andere betalende activiteiten verlagen. De (groeps)leid(st)er van uw zoon of dochter kan u hiermee verder helpen. Spreek hem/haar hier gerust eens over aan!

Uniform op Maat

Heb je recht op lidgeld op maat? Dan krijg je automatisch korting op de uniformstukken in de Hopper Winkels en in de webwinkel. De korting op het hemd bedraagt 60%, voor broek, rok en trui is dat 50%.

Voordelen bij ziekenfondsen

Mutualiteiten dragen vaak ook bij aan de kosten van vrijetijdsbesteding van uw kinderen. Welke voordelen dit precies zijn, hangt af van bij welk ziekenfonds u bent.

Ga gerust langs bij het lokale kantoor van uw mutualiteit en vraag na op welke voordelen u recht hebt.

Op deze pagina vind u de nodige formulieren om een terugbetaling van een deel van het lidgeld en/of kampgeld aan te vragen bij uw mutualiteit.

Belastingvoordelen

De kostprijs voor kampen en weekends van alle kinderen jonger dan 14 jaar, kan door middel van een fiscaal attest afgetrokken worden van de belastingen.

Hiervoor kan u een ‘Attest inzake uitgaven voor de opvang van kinderen’ dat wij hier ter beschikking stellen verder invullen. U moet dit formulier dan bij uw belastingaangifte voegen.

Vrijetijdscheque Gemeente Mol

Bij onze scouts aanvaarden we vrijetijdscheques als betaalmiddel voor lidgeld, kampgeld, uniformen etc.

Inwoners van Mol die een verhoogde tegemoetkoming ontvangen of recht hebben op vrijetijdskorting kunnen deze cheques aankopen tegen een korting van respectievelijk 50% en 80%. Op die manier kan je dus tot 80% korting krijgen op veel kosten verbonden aan onze jeugdbeweging. Meer informatie over de vrijetijdscheques vind je op de site van Gemeente Mol.