Woudlopers

Meisjes, 5e en 6e leerjaar

De Woudlopers zijn een groep meisjes tussen de 11 en 12 jaar. Het is een nieuwe tak opgestart in 2016-2017 door het steeds groeiende ledenaantal en doet de kloof tussen kabouter en jong-gids verkleinen.

Het aanleren van technieken en meer zelfstandig handelen geven de woudlopers de kans om meer en meer uit te groeien tot een echte scout. Zo kunnen ze aan het eind van het jaar stevig sjorren, koken op een houtvuur en de strijd aangaan met een stevige wandeltocht ter voorbereiding op de tweedaagse die hun bij de jong gidsen te wachten staat. De voorbereiding die de leden krijgen maakt de overgang naar de jong-gidsen eenvoudiger.

Naast het aanleren van technieken is er natuurlijk nog steeds veel ruimte voor spelletje en ontspanning.