Jongverkenners

Jongens, 6e leerjaar tot 2e middelbaar

Wij zijn jongverkenners
Wij wagen het avontuur
wij zijn kameraden en willen eerlijk zijn met elkaar
Wij willen samenwerken en beslissen
Wij zeggen onze mening en luisteren naar die van anderen
Zelf zet ik al eens de eerste stap
Ik help graag waar ik kan
Ik wil winnen maar kan verliezen
Ik respecteer wat waardevol is
De mens, de natuur en het materiaal
De leiding hun voorbeeld zal ons hierbij helpen

Jongverkenners zijn jongens van 11 tot 13 jaar. Ze houden van avontuur en steken graag de handen uit de mouwen. Ze vinden het leuk om inspraak te hebben en gaan graag nieuwe uitdagingen aan: vlottentocht, sjorren, koken op houtvuur, slapen in patrouilletenten. Jongverkenners leren samenwerken, engagement tonen en zich inzetten voor anderen.

Op geen enkele leeftijd verschillen kinderen zo fel van elkaar als bij de Jongverkenners. Vrienden, hun plaats in de groep en de ontwikkeling van hun eigen identiteit en stijl zijn voor Jongverkenners belangrijk. Net door deze verschillen in leeftijd en stijl krijgen Jongverkenners de unieke kans om van elkaar te leren.

Durf jij het aan om je kwaliteiten als 'echte' scouts op te meten? Kom dan op zaterdag (van 09:00 - 12:00) naar het scoutsterrein in Ezaart!