Wolven

Jongens, 5e en 6e leerjaar

Dat het ledenaantal binnen onze scouts nog steeds groot is, is een bekend fenomeen.
Verder stellen wij vast dat dit zich hoofdzakelijk voordoet binnen de welpen en jongverkenner-tak. Ook merken wij op dat het leeftijdsverschil binnen deze takken toch aanzienlijk groot is. De oudste leden van de jongverkenners hebben bijvoorbeeld op school reeds de overgang naar het middelbaar doorgaan, terwijl de jongste leden nog in het lager onderwijs zitten. Deze twee feiten worden steeds meer bevestigd door zowel leiding, leden als ouders. Hiervoor hebben wij, de leidingsploeg van Scouts en Gidsen Ezaart, nieuw leven in de takverdeling geblazen en verwelkomen we jullie allen met veel trots:
De Wolven!
Deze tak bestaat al in vele andere scoutsgroepen en ook wij zullen dit concept proberen. Wat houdt dit concreet in? Het laatste jaar welpen (3e jaar) en het eerste jaar jongverkenner zal voortaan een eigen groep vormen. Deze tak is het equivalent van de Woudlopers bij de meisjes. Zo zal het aantal leden per tak in evenwicht blijven wat zowel de leden als de leiding ten goede komt!
Stevige linker,
De leidingsploeg van Scouts & Gidsen Ezaart!